În urmă cu 11 ani, Domeniile Ostrov lansau într-o ediție limitată un vin rose, respectiv o ediție limitată de Cabernet Sauvignon Rose, Domeniile Ostrov Reserve. Era vorba despre 14 mii de sticle numerotate individual. Astăzi, producătorul român reușește să vândă anual peste 1,2 milioane de litri de vin rose în România.
În ultimii ani, roseul a devenit un produs standard pentru producătorii români, vinurile începând să primească spații tot mai generoase la rafturile supermarketurilor din România. Astăzi, vinurile rose sunt expuse în retailul autohton în spații dedicate similare ca dimensiuni cu cele oferite vinurilor albe sau roșii.
Domeniile Ostrov a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 40 milioane lei. O parte din vinurile produse în cramele Domeniile Ostrov merg pentru a fi îmbuteliate de alte crame, sub alte mărci. În vânzările companiei, exportul a reprezentat 10%. ”Vinul rose a reprezentat aproximativ 30% din vânzările noastre. Vinurile noastre, roseul și cele albe și negre, merg în retailul mare din România, Kaulfland, Lidl, Auchan, Cora, dar și în horeca pentru care avem dezvoltate game superpremium. Un acces facil la toate vinurile noastre l-am realizat prin magazinul nostru online”, spune Oana Belu, coproprietar Domeniile Ostrov.
Încă din 2005 la Domeniile Ostrov s-a demarat un amplu proces investițional constând în reconversia plantațiilor prin programe anuale succesive, sisteme de irigații, dotarea cu echipamente și utilaje specifice, precum și modernizarea celor două stații de vinificație la standarde internaționale ultramoderne. Volumul total al investițiilor în acești ani se ridică la 40 de milioane de euro. În prezent, Domeniile Ostrov au un areal viticol de 1300 de hectare în județul Constanța, situat pe malul drept al Dunării, la granița României cu Bulgaria.